About the first experience of introducing a sociological approach in the grodno region to increase the export of medical services (based on a sample of english-speaking patients)
Abstract
The article presents the results of the introduction of a sociological method in a number of healthcare organizations in the Grodno region to study the satisfaction of foreign consumers of medical care with received medical services, as well as an assessment of the ease of navigation in healthcare organizations and preferred sources of information for marketing the export of medical services.
About the Authors
A. A. GavrilikBelarus
L. N. Keda
Belarus
S. L. Boiko
Russian Federation
References
1. Бойко, С. Л. Профессиональные психологические риски и социальный менеджмент в здравоохранении / С. Л. Бойко. — Гродно : Гродн. гос. мед. ун-т, 2022. — 195 с.
2. Бойко, С. Л. Концепция имиджа в здравоохранении / С. Л. Бойко, В. А. Снежицкий, М. Ю. Сурмач // Здравоохранение. — 2020. — № 4. — С. 14—20.
3. О здравоохранении [Электронный ресурс] : Закон Респ. Беларусь, 18 июня 1993 г. № 2435-XII : в ред. Закона Респ. Беларусь от 25.10.2023 // Национальный правовой Интернет-портал Республики Беларусь. — Режим доступа: https://pravo.by/document/?guid=3871&p0=v19302435. — Дата доступа: 04.06.2024.
Review
For citations:
Gavrilik A.A., Keda L.N., Boiko S.L. About the first experience of introducing a sociological approach in the grodno region to increase the export of medical services (based on a sample of english-speaking patients). Healthcare. 2024;1(8):30—34. (In Russ.)